Առաջադրանքներ

1) Ձևափոխենք արտահայտությունը կատարյալ տեսքի բազմանդամի.

ա) 5a2-4a-2a2-5a=5a2-2a2=3a2

բ)3x-5x3-7x3-4x=5x3-7x3=-12x3+7x

գ)a+b+c+a-b+c=2a+2c

դ)x-y+n+x-y-n=2x+2c

ե)7a-3b-5a+3b-a-5b=a+5b

զ) զ) 8x-5+3x-7-9x+11=2x-1

է) 43x-19y-15x+34y+9x-7y=37x+8y

ը) 48a-2a+2b-14b+28a+24b-18a=36a+12b

թ) 5-7a-8+6a+5+a=2

2) Ձևափոխենք արտահայտությունը կատարյալ տեսքի բազմանդամի.

ա) x2+4x+x2-x+1-x2+x=x2+4x+1


բ) a5+5a2+3a-a-a3+3a2-a=a5-a3+8a2+a


գ) x2-3x+2+2x+3=x2-x+5


դ) abc+1-1-abc)=0

3)Պարզեցրեք.

ա) 2a2b-10b3-4a2b+12b3=2b3-2a2b


բ) 3xy2+7x2y-2xy2+6x2y=13x2y+y2x


գ) 12ab-30bc-3cx-15bc-9cx=


դ) 10abc-8bcx-21cxy+6abc-bcx+cxy)=


ե) 0,6ab-0,5bc+cx-2,3bc+0,5ab+cx=

Թարգամություն Մուլտֆիլմ

—Bonjour cailloux je suis docteur  Wayne on va prendre une radio rapide de ton bras d’accord․Et bien cailloux et l’Aston bras  et café il devra rester dans un plâtre six semaines.

—Bien je suis en train d’en rouler ces bandes autour de ton bras avant   Le plâtre est  ainsi tu n’auras pas  mal.

—Il ne faudra pas bouger jusqu’à ce que cela  sache d’accord cailloux sinon ca  ne marchera pas.

—c’est tellement n’ouvre là c’est bigarre nous   pu fêter

—ca va ê va être gênant  pour un jour  on deux mais vraiment  c’est la seule façon de guérir  temps bras. Pas courant

—Bonjour ayaw on nous a dit tu t’es blessé on vient te réconforter ouais et on a apporté plein de trucs super il z a des feutres des paillettes des  crayons il Ya twa.

—Merci à vous entrez

—Veux commencer

—Oui
—Ouah je veux bien mieux maintenant avec un plaque aussi beau merci.

—J’aimerais avoir un plâtre
—Rigal mode droits main.

—Bien joué Caillaud

—Qui attirent ayew

—Ce garçon sur la planche à roulettes me rappelle mon accident grand-mère

—Ce que tu veux m’en parler peut-être que tu te sentiras mieux
 

—Les hommes avaient offert une planche à roulettes pour mon anniversaire j’étais impatient de l’essayer mais maman a dit d’attendre d’avoir des protège et poignets avais.

 

—Tu aussi besoin d’un casque ayew

—oui  j’avais déjà mon cause de vélo  j’étais trop excite pour atteindre alors j’ai mis mon casque et je suis dans la jardin.

—Jimmy la planche au haut du chemin et j’ai essayé d’aller un peu plus vite.

Ma vous l’attenté d’une tiare et la planche pour coucheries est en jeu la main je me suis cogné le poignet par terre.

—Qu’est ce que tu as fait

—Je tenais  mon bras et j’ai été voir maman

 —Chat il tu t’es fait mal au poignet

—Je suis tombé  de ma plage

—Cailloux je t’avais dit d’attendre

—Désolé

—C’est pas grave on va aller arranger tout ca 

—Maman m’a amené chez  le médecin qui m’a dit que je m’étais foule le poignet ce n’est pas cassé etc d’où leur grand mère 

—Oui  ca fait mal cailloux  je me suis foulé le poignet une fois aussi

—Tu serais une planche grand-mère

—Non cailloux  j’ai glissé sur de la glace

—Tu une attelle cam-oui

—Cailloux j’avais mon bras dans une écharpe pour quelques semaines jusqu’à ce que tout aille mieux

 —Merci grammaire ça va mieux maintenant a.

—Dieu tu lisais ta planche à roulettes depuis l’aïe ou.

Non grand-mère j’ai beaucoup trop peur de tomber.

Mais si tu portes et protection. Tu peux t’entraîner et tu ne te plaît sera pas si tu tombes.

Ç’a l’air tellement amusant j’aimerais avoir ton âge caillou. Je voudrais vraiment apprendre à faire de la planche à roulettes.

— Mon dieu mes bras m’en tombent. J’ai dû pousser mousseline cent fois sur cette balançoire.

— Et si nous mangeons donc tous une banane nous aurons sûrement plus d’énergie.

— Alors Caillou que disait tu à grand-mère.

-Je suis tombé de ma plage et me suis blessé.

— Caillou a encore peur de faire de la planche à roulette. Mais ça a l’air tellement amusant.

— Oui vraiment, quand j’étais jeune j’avais une paire de patins à roulettes. Je suis tombé beaucoup mais j’ai continué jusqu’à ce que je ne tombe plus c’était mon passé temps préférés.

— Tu devrais peut-être essayer à nouveau Caillou.

Oui je vais le faire. Mais je vais porter toutes les protections cette fois ci.De retour à la maison Caillou a mis son casque ses genoux hier et ses protège poignets. Vas-y Caillou.

Aux Caillou ça va

— Ça va maman je suis protégé.

Il s’agit encore tu lui est presque.

— Si

— C’était la journée du sport à l’école et Caillou étaient impatients de commencer. Tout sa famille était venue le voir concourir.

— Bien les enfants la course va commencer aligné vous avoué Marc. À vos marques prêts vous. Arte!

Caillou jaillit de la faune il était en avance sur les autres.

— Oh non pas laisser tomber son honneur.

Caillou essaient encore de garder son offre un équilibre mais il n’y arriverait pas.

Oh non Caillou, tu arriveras continué Caillou vas-y doucement lentement et stable. Alors qu’il pensait que tout était fini Caillou décidé de ne pas abandonner.

— Caillou Caillou

— Caillou a atteint la ligne d’arrivée et il était très fier de lui. Alors que ses amis le soulève en l’air. Caillou de sentait si heureux il a compris que c’était la participation qui comptant et.

— J’ai réussi

— Tu as i puis à fait dans la course Caillou.

— Pas aussi bien que toi clem tu étais sûre rapide je n’ai pas pu te rattraper.

— Merci Caillou, métier gagnon aussi tu as fini la course même si c’était dur tu as continué.

— Merci je me suis bien amusé.

— Félicitations Caillou.

— Mama, Papa regardez ce pays eut.

— Très bien Caillou on savait que tu arriverais. Très bien quoi d’autre.

On dirait que Rosie est fier de son grand frère.

—Լավ Կայու եկ ձախ թեքվենք և վերադառնաք տուն։

Համաձայն եմ հայրիկ տեսնեք ով առաջինը կըասնի տուն։Ուշադիր Կայու ճանապարհը քար-քարոտ է։

Կայո՜ւ

—Ողջույն, Կայու, ես բժիշկ Ուեյնն, մեն արագ ռենտգեն հետազոտություն կանեք քո ձեռքը։Լավ  

Ցավում եմ Կայու  բայց քո ձեռքը կորտրված է, և այն պետք է գիպսի մեջ մնա վեց շաբաթ։

Վեց շաբաթ

—Ադպիսով վիրակապը կդնեմ քո ձեռքին գիպսից առաջ ևձեռքըտ այլևս չի ցավա։Դու չըպետք է շարժըվես մինչև գիպսը չըչորանա, հակառակ դեպքում դա քեզ չի օգնի։

—Սա այնքան ծանր է և նաև տարօրինակ։

—Այն կարող է լինել անհարմար երկու կամ երեք օր, բայց իրականում  ձեռքտ բուժելու  միակ տարբերակն  է:

—Բարև Կայու մեզ ասացին, որ դու վիրավորել ես մենք եկել  ենք քեզ  մխիթարելու այո, և մենք բերել ենք հիանալի իրեր,   կան ներկա մատիտներ, փայլիկներ բազմերանգ մատիտներ մի խոսքով կա ամեն ինչ։

—Շնորհակալություն ձեզ ներս մտեք

—Ով է ուզում սկսել։

—Ես եմ ուզում սկսել։

—Վայ,ես հիմա շատ ավելի լավ եմ զգում այսպիսի գեղեցիկ նկարներով շնորհակալություն։   Այժմ ես ավելի լավ եմ ինձ զգում գիպսով։

—Ես նույնպես կըցանկանայ գիպս ունենալ։

—տատիկ նայիր ինձ։

—Քեզ մոտ լավ ստացվեց Կայու։

—Ինչ պատահեց քեզ Կայու։

—Այս տղան սքեյթբորդով հիշացնում է ինձ հետ կատարված վթարը։

—Ինչի մասին ուզում ես խոսել ինձ հետ, մգուցե քեզ ավելի լավ կզգաս։ Ուզում ես ինձ հետ կիսվել ։Միգուցե քեզ ավելի լավ կըզգաս։

Լեոն ծնդդյան տարեդարձիս սքեյբորդ էր նվիրել։Ես անհաբերությամբ ցանակում էի փորձել այն , բայց մայրս ասաց, մինչև ծնկի և դաստակի պաշտպանիչներ ունենամ։

—իսկ սաղավարտ է ունես։

—Այո ես հեծանվային սաղավարտ ունեմ։

Ես արդեն ունեմ իմ հեծանվային սաղավարտը էի ես չափազանց ոգևորված էի, որպեսզի սպասեիյ, ուստի հագա սաղավարտս և դուրս եկա այգի։Ես դրեցի սկեյբորդը ճանապարհի բարձր հատվածին, և ես փորձեցի մի փոքր արագ գնալ։Ակը կպավ մի քարին և սկեյբորդը ինձ վայր քցեց և դաստակս հարածեցի գետնին և վնասեցի ձեռքըս։

—Ինչ արեցիր։

—Ես լացեցի բռնեցի թևըս և գնացի մայրիկիս մոտ։
—Բարև Կայու ինչ է պատահել։
—Ես ցավեցրել եմ դաստակս որովհետև ընեկել եմ իմ սքեյբորդից։

—Կայու ինչ է պատահել դու վնասել ես դաստակս։
—Կայու ես քեզ ասել էի չէ որ սպասես։
—Ցավում եմ։


—Լուրջ բան չկա հիմա մենք կըգնաք և կըշտկենք ամենը։
—Մայրիկը ինձ տարավ բժիշկի մոտ և ասաց որ ես վոլորել եմ դաստակս և չեմ կոտրել ձեռքս այսքանը տատիկ։
—Այո դա ցավոտ է Կայու ես նույնպես մի անգամ վոլորել եմ դաստակս։


—Տատիկ դու էլ սքեյտից ընկել։
—Ոչ Կայու ես սառյուցի վրա եմ ընկել։
—և քո ձեռքը իմի նման էր։
—Այո Կայու իմ ձեռքը շարֆով կապաց մնաց մի քանի շաբաթ մինչև ամեն ինչ լավացավ։


—Շնորհակալություն տատիկ ես ինձ հիմա ավելի լավ եմ զգում։
—Իսկ դու սքեյտ քշում ես։
—Ոչ տատիկ ես սաստիկ վախում եմ ընկելուց։
—Եթե դո ւկրես քո պաշտպանիչները դու կարող ես մարզվել և եթե հանկարծ ընկնես չես վնասվի։


—Սա այնքան է զվարճալի է թվում։
—Ես շատ կուզեյ քո տարիքին լինել Կայու որ կարողանամ Սքեյտ քշել։
—Աստավծ իմ ձեռքերս պոկվում։Ես մի հարյուր անգամ հրել եմ ճոճանակը։


—եթե մենք հիմա բանան ուտենք մենք հաստատ ավելի շատ էներգիյա կունենանք։
—Կայու ինչ էիր պատմում տատիկին։
—Տատիկին պատմում էի թէ ինչպես եմ ընկել սքեյտից և վնասել դաստակս։
—Կայուն դեռ վախենում է սկեյբորդից բայց դա այնքան զվարճալի է։


—Երբ ես երիտասարդ էի ես երկուականի սքեյտ էի քշում։Ես շատ էի ընկում բայց քշեցի այնքան մինչև այլևս չընկնեմ։
—Դա իմ սիրելի զբաղմունք էր։
—Միգուցե Կայու նույնպես փորձես։
—Այո ես դա կանեմ։Այս այս անգամ կըկրել իմբոլոր պաշտպանիչները։

Երբ Կայուն վերադարձավ տուն նա դրեց իր սաղավարտը և կրեց ձեռքի և ոտքի պաշտպանիչները։

—Կայու քեզ հետ ամեն ինչ լավ է։
—Լավ եմ մայրիկ ես պաշտպանված եմ։
—Ինձ դա հաջողվեց։

Դպորցում սպորտի մրցույթ էր և անհաբերությամբ ցանկանում էր դրան մասնակցել։Ողջ ընտանքը եկել էր տեսնելու թէ ինչպես է նա մրցում։


—Լավ երեխաներ վազքը հիմա կըսկսի կանգնեք նշված գծի մոտ կանգնեք։ Պատրաստ։Սկսեցինք։


Կայու բոլորից առաջ է անցնում։Ոչ Կայու քցեց իր ձուն։

—Կայուն փորձում էր պահել հավասարկշռությունը բայց շ, նրա մոտ չէր ստացվում։
—Դու կարող ես դա անել շարունակիր Կայու։
—Դանդաղ և հաստատու արա Կայու։
Երբ բոլորը մտածում էին որ ամեն ինչ ավարտված է Կայու որոշեց չըհանձնվել։Կայու հասավ վերջնագծին և նա շատ ուրախ էր իրենով։Երբ ընկերները իրան բարձարցրեցին նա իրեն շատ երջանիկ էր զգում։Նա հասկացավ որ մասնակցությունը է կարևոր։

—Այո ես արեցի դա։

—Դու էլ վազքին մասնացեցիր Կայու։
—Այո բայց ոչ այնքան արագ ինչքան դու։Դու շատ արագ էիր վազում։Ես չըկարողացա քեզ բռնել։
—Շնորհակալություն Կայու բայց դու նույնպես հաղթեցիր։Նույսիսկ այն դպքում երբ շատ դժվար էր բայց դու շարունակեցիր։
—Շնորհակալություն ես մի լավ զըվարճացա։
—Հայրիկ մայրիկ նայեք թէ ինչ ունեմ։

—Կեցցես Կայու մենք գիտեինք որ դու կարող ես։
—Շատ ապերս կարծես թէ Ռոզին էլ է հպարտանում մեծ եղբայրով։
—Կայու սպասի, դպրոցում ֆուտբոլի ընտրությունն է լինելու։Դու գալիս ես։
—Գնդակը Կայույի մոտ է նա հարվածում է և գոլլլլ։

—Հիանալի գոլ էր Կայու։
—Շնորհակալություն ես կլինեմ երբևե եղած ամենալավ ֆուտբոիստը։

—Երբ դառանս աստղ ես քեզ չեմ մոռանա։Շարունակիր այդպես աշխատել, դա այն է ինչ մեզ պետք է մյուս շաբաթվա չեմպիոնատի համար։
—Կայու ես այստեղ եմ։Ինչու սխալ հարվածեցիր։

—Դու տեսար Հայրի ես նրան փոխանցեցի գնդակը իսկ նա բաց թողեց։
—Լավ Կայու դու պետք է նորից փորձես գուցե հաջորդ անգամ գոլ խփի։

—Բայց ես ուզում էիր հաղթեմ։
—Դուք կարող եք անել այն միայն այն դպքում երբ թիմային աշխատանք անեք։

—Դու կարողս Կայու գնա առաջ։
—Սառա դա քեզ մոտ կըհաջողվի գնա առաջ։
—Տուգանք։

—Կայու Լավ ես։
—Ես չեմ կարող պենալը խպես։
—Սառը դու պետք է դա անես։
—Բայց ես նորից Վիրպեմ Կայու։

—Դու դա արեցիր սառա։

—Շնորհակալություն։

—և չենպիոնական գավաթը անցնում է կանաչ թմին։

















յ

Ջրմուռներ

Ջրիմուռները հնագույն բուսական օրգանիզմներ են, որոնք դեռևս միլիոնավոր տարիներ առաջ բնակեցրել են երկիր մոլորակը: Ջրիմուռների մեծ մասը ապրել և դեռևս շարունակում է կենսագործել հիմնականում ջրային միջավայրում: Ջրային միջավայրում բնակության նախասիրությունից էլ նրանք ստացել են իրենց անվանումը:

Ջրիմուռները համեմատաբար պարզ բուսական օրգանիզմներ են և ընդգրկվում են ստորակարգ բույսերի ենթաթագավորության մեջ: Ջրիմուռները լինում են.

  • միաբջիջ` քլամիդոմոնադ, քլորելա,
  • գաղութային` պլևրոկոկ,
  • բազմաբջիջ` սպիրոգիրա, ուլոտրիքս, լամինարիա:

Ընդհանուր առմամբ հայտնի են մոտ 30.000 տեսակ ջրիմուռներ: Ջրիմուռները, որպես ավտոտրոֆ ֆոտոսինթեզողներ, ունեն քլորոֆիլ, որը նրանց մոտ գտնվում է հատուկ կազմավորումներում՝ քրոմատոֆորներում: Բացի քլորոֆիլից, այնտեղ կարող են պարունակվել նաև այլ գունանյութեր:

Ջրիմուռները կարող են բազմանալ և՛ անսեռ, և՛ սեռական ճանապարհով: